середу, 16 вересня 2015 р.

Преображення. Мр.9.1-8

І сказав Він до них: Поправді кажу вам, що деякі з тут-о приявних не скуштують смерти, аж поки не бачитимуть Царства Божого, що прийшло воно в силі. А через шість день забирає Ісус Петра, і Якова, і Івана, та й веде їх осібно на гору високу самих. І Він переобразивсь перед ними. І стала одежа Його осяйна, дуже біла, як сніг, якої білильник не зміг би так вибілити на землі! І з'явивсь їм Ілля та Мойсей, і розмовляли з Ісусом. І озвався Петро та й сказав до Ісуса: Учителю, добре бути нам тут! Поставмо ж собі три шатрі: для Тебе одне, і одне для Мойсея, і одне для Іллі... Бо не знав, що казати, бо були перелякані. Та хмара ось їх заслонила, і голос почувся із хмари: Це Син Мій Улюблений, Його слухайтеся! І зараз, звівши очі свої, вони вже нікого з собою не бачили, крім Самого Ісуса.
Три синоптичні Євангелії розповідають пропреображення Ісуса Христа. Ісус Христос узяв з собою трьох учнів «Ісус Петра, і Якова, і Івана, брата його, та й веде їх осібно на гору високу»(Матв.17:1). Євангеліє не вказує назву гори, але, беручи до уваги, що в той час Ісус перебував з учнями в Кесарії Филиповій (Мр.8.27), можна припустити, що це була одна з Єрмонських гір на півночі Палестини. Марко не звертав уваги на географічні назви, а хотів розповісти про важливу подію в житті Ісуса Христа і Його учнів.

«Узяв Він Петра, і Івана, і Якова, та й пішов помолитись на гору»Лк.9.28. Ісус завжди мав потребу у самотності для молитви. А перед важкими випробуваннями потребував посиленої молитви. Образ майбутніх терпінь стояв перед Господом, нерозуміння учнів. Все це кликало до молитви., тому, взявши з собою трьох учнів, Ісус Христос пішов з ними на гору. До вершини вони прибули коли уже стемніло. Те, що учні швидко заснули, вказує на нічний час. Також і сходження з гори наступного дня (Лк.9.37).
Від світла слави апостоли пробудилися, а петро вражений закликав: «Учителю, добре бути нам тут! Поставмо ж собі три шатрі: для Тебе одне, і одне для Мойсея, і одне для Іллі... Бо не знав, що казати, бо були перелякані».
Явління слави Христа повторюється і в нашому духовному житті. В богослужіннях, в особистій молитві, коли душа піднімається і бачить тільки Христа. Але з гір щастя дорога веде до щоденних обов’язків, служіння людям, виконання Божої волі.
«Та хмара ось їх заслонила, і голос почувся із хмари: Це Син Мій Улюблений, Його слухайтеся!» В юдейській традиції присутність Бога завжди пов’язана з хмарою. Слова Бога Отця: «Його слухайтеся!» - це наше велике завдання. Багато голосів ми чуємо навколо і всередині нас, але головне – чути Його голос всюди і завжди. Тому будемо завжди послушні Ісусу Христу- нашому Спасителю!
Явління слави Христа повторюється і в нашому духовному житті. В богослужіннях, в особистій молитві, коли душа піднімається і бачить тільки Христа. Але з гір щастя дорога веде до щоденних обов’язків, служіння людям, виконання Божої волі.
«Та хмара ось їх заслонила, і голос почувся із хмари: Це Син Мій Улюблений, Його слухайтеся!» В юдейській традиції присутність Бога завжди пов’язана з хмарою. Слова Бога Отця: «Його слухайтеся!» - це наше велике завдання. Багато голосів ми чуємо навколо і всередині нас, але головне – чути Його голос всюди і завжди. Тому будемо завжди послушні Ісусу Христу- нашому Спасителю!

Після виходу на гору Ісус молився. Через якийсь час учні поснули. Ця нічна молитва на горі подібна до молитва у Гефсиманії, куди Ісус візьме цих самих учнів. В обох випадках учні заснули. Вобох випадках Його супроводжувала тінь хреста. І якщо в Гефсиманії Ангел потішав Христа, то на горі Преображення явилися Мойсей та Ілля. Можна сказати, що молитва на горі Преображення була підготовкою до ще важчої молитви у Гефсиманії. Будемо і ми щиро творити молитву в нашому християнському житті!

«Веде їх осібно на гору високу». Ісус і нас піднімає на височини, де і ми в молитві споглядаємо Його славу. Наше християнське життя складається з перебування на висотах особливого спілкування з Христом і в низинах служіння потребуючим людям. Успіх нашого служіння залежить від від духовних сил, які ми отримуємо на горах преображення. Тому намагаймося постійно перебувати з Христом.


«І Він переобразивсь перед ними», тобто явив Свою славу,яку мав на небесах перед створенням світу (Ів.17.5). «І з'явивсь їм Ілля та Мойсей, і розмовляли з Ісусом». Мойсей явився як представник закону, а Ілля – пророків. Оскільки Ісус Христос після преображення прямував до Єрусалиму, де Йому належало перетерпіти муки і приниження, то і розмова з Ним Мойсея та Іллі була про те, що мало статися (Лк.9.31).
«І зараз, звівши очі свої, вони вже нікого з собою не бачили, крім Самого Ісуса». Нам потрібно вчитись дивитися на людей і на всі події через Господа Ісуса Христа. Перебувати в такому духовному стані, щоб бачити найперше Христа, а потім все інше. Тоді все наше служіння стане служінням Христа: служінням любові, співчуття і справедливості.

Немає коментарів:

Дописати коментар